Personaleforeningen Personaleforeningen
for ansatte ved Haderslev Kommune

Kære medlemmer af personaleforeningen

Bestyrelsen er tilbage fra sommerferie og vi har flere  spændende arrangementer på vej til jer.
Billetsalget åbner op tirsdag den 5. september 2023 kl. 08:00. på vores hjemmeside: www.personaleforeningen.dk

Der er stadig billetter til rundvisning på Erlev Skole den 4. oktober 2023 - Haderslevs stolthed som årets skolebyggeri 2021. Bygningskonstruktør Kasper Michaelsen deler oplevelsen fra byggeriets fantastiske oplevelse.

Der er  flere arrangementer på vej så reserver:

- lørdag den 24. februar 2024, hvor vi er ved at planlægge en spændende tur til Odense bl.a. med en rundvisning på TV2 Kvægtorvet

- lørdag den 1. juni 2024 hvor vi har reserveret billetter til Det kongelige Teaters forestilling "Ragnarok" på Moesgaard i Århus.

Svampejagt med kaffe og kage

Kom tæt på efterårets fødevarelager i skovbunden og bliv klogere på, hvilke svampe der kan samles – og ikke mindst spises! Husk kurv og kniv til indsamling og pensel til rengøring af svampene.

Naturvejleder Gitte Andersen fortæller de gode historier fra svampenes verden - med intro til indsamlingen og turen.

Under introduktionen til svampejagten og de gode spisesvampe, vil der blive serveret kaffe, the og kage.

Vi går herefter ud på jagt efter de gode delikatesser i skoven og samles herefter til gennemgang af svampene. Deltagerne får mulighed for at få nemme og børnevenlige svampeopskrifter med hjem, som inspiration til, hvordan de indsamlede svampe kan tilberedes og nydes.

Søndag d. 17. september 2023 kl. 14.00-16.30

Sted: Turen starter ved p-pladsen ved Christiansdal Elværk, Christiansdalvej 52, 6500 Vojens.

Pris: Medlemmer og ledsagere: kr. 50,- pr. billet

Kontaktperson: Gitte Andersen, dinnaturvejleder@gmail.com, tlf. 22824418

Banko med fjer og næb på Dorothea med kurs mod præmien med resturant Damendes brødtorte

Tag tøj, fodtøj på til ovenstående med start / slut fra Bispebroen evt. slut på Damende med mulighed for at GÅ hjem – ornitologen Jørn Vinther Sørensen, DOF Haderslev er fortæller af de gode historier fra fjer & næb, som i dag er bankobrikker –havørnen er gamle Ole!

Tag kikkert, blyant, viskelæder evt. fuglebog med til spillet om bord – vi har pladerne, som er ens, så lyt, se godt efter, hvem bliver 2023 FUGLEKONGEN

Søndag den 1. oktober 2023 kl. 1430-1800
Kr. 195,- pr. billet, salg til medlem og ledsager, børn og seniorer

Kontaktperson: Gitte Andersen, dinnaturvejleder@gmail.com, tlf. 22824418

Billedet er taget af fotografen Torben Andersen

Foredrag Jægersoldat nr. 229 - Thomas Rathsack

Mød tidligere jægersoldat Thomas Rathsack i et foredrag, der
bringer dig helt tæt på livet som jægersoldat. Det er en
imponerende og medrivende fortælling, hvor Thomas også understreger betydningen af en af sine egne helt centrale pejlemærker: den personlige attitude! En attitude som ofte er afgørende for succes eller fiasko.

Mandag den 9. oktober 2023 kl. 19-21 på Kulturhuset Harmonien

Kr. 175,- pr billet, salg til medlem og ledsager

Kontaktperson: Jette Holm Rønne, jehr@haderslev.dk

Glæd dig til en hyggelig aften med dine kollegaer

Vi skal smage 6 forskellige slags bobler og hygge os med en dejlig tapas anretning.

Vin og Vin kommer og underholder os med gode historier, og vi skal i løbet af aftenen smage følgende fra Vin og Vin :

6 forskellige smagninger :

Prosecco.
Sekt.
Cremant.
Champagne demi sec.
Champagne Blanc de Blanc.
Årgangs Champagne.

Fredag den 27. oktober 2023 kl. 18:30 på Hotel Harmonien
Kr. 200,- pr. billet, til salg til medlemmer

Der vil være mulighed for bestilling af bobler til en god pris, efter arrangementet.

Tag fat i din kollega og lav sammen et socialt arrangement.

Begrænset antal pladser.

Kontaktperson: Bertel Hansen beha@haderslev.dk 51390862

Lav juleknas

Forkæl din familie med lækkerier, der skaber hygge i julemåneden. Vi begynder med at nyde en velsmagende sandwich, efterfulgt af fremstillingen af Amaretto, kransekagekonfekt med appelsin, lakridsmarcipankugler og snebolde, som du kan tage med hjem.
Kaffepause inkluderet.

Kurset afholdes af bager John Bramsen. John medbringer alt – du skal blot medbringe dit gode humør!

Onsdag den 29. november 2023 kl. 17:00-20:30
pris 150,- pr. billet, salg til medlemmer

Prisen er inkl, råvarer, sandwich, postevand og kaffe/te.

Kontaktperson: Hanne Toft Bangsø, hban@haderslev.dk, tlf. 40387110

Julekoncert med Anders Blichfeldt

Glæd dig til julekoncerten, Min allerbedste jul, når Ander Blichfeldt sammen med datteren Alma synger julen ind i Kulturhuset, Harmonien

Julekoncerten bliver en mere traditionel en af slagsen, hvor det umiddelbare, det nære og det hjertelige ved julen er i højsæde og det bliver med dygtige musikere på scenen.

Søndag den 10. december 2023 kl. 16:00-18:00 på kulturhuset Harmonien kl. 16:00
Dørene åbnes kl.15:00, der er nummererede siddepladser.

Kr. 200,- pr. billet, salg til medlem og ledsager

Kontaktperson: Jette Holm Rønne, jehr@haderslev.dk

Det sprøde salatkøkken hos salat tøsen

Mette tryller dressinger, marinader, knas, sylt, pestoer foran jer fra køkkenet på 1. række og vi slutter af med en fællesspisning ved langborde. I får værktøjer og opskrifter
med hjem, så I kan gå i gang med det grønne salatunivers.

Kør selv til: Mette Løvbom, Vejlevej 159, 1 sal th, 6000 Kolding. Der er fri og gratis parkering.

Lørdag den 20. januar 2024 kl. 10:00-13:00
Kr. 150,- pr. billet, salg til medlem og ledsager

Prisen er inkl. kaffe, postevand, spisning og opskrifter.

Kontaktperson: Hanne Toft Bangsø, hban@haderslev.dk, tlf. 40387110

I er altid velkommen til at kontakte bestyrelsen med spørgsmål.

VORES HJEMMESIDE
Unsubscribe   |   Ret din profil   |   Se i din browser