BILLETSALGET ER STOPPET “Ragnarok” på “Moesgaard” med bus

Hvem og hvad vil overleve, når verden omsluttes af “Ragnaroks” mørke i denne storslåede familiefortælling om det endelige slag mellem guder og jætter?

Kom med til Nordeuropas største teatershow – Det Kgl. Teaters spektakulære actionbrag for hele familien af Kim Fupz Aakeson på “Moesgaard” ved Aarhus.

Kim Fupz Aakeson fletter flere af den nordiske mytologis mest kendte myter sammen i en humoristisk og tankevækkende fortælling, der er skabt til det store format.

Krigeren Liv vågner målløs op i Asgård, gudernes verden, et evigt liv er belønningen for at have mødt sit endeligt på slagmarken.

Her færdes hun blandt de guder, hun har æret og agtet hele sit liv: Odin, Thor, Frigg, Heimdal, Freja, dem alle sammen. Men det går snart op for hende, at alt ikke er, som det skal være i asernes verden.

Liv forelsker sig i Odins søn, Balder, der er plaget af onde drømme og varsler. Da Balders bange anelser går i opfyldelse, og han møder sin død, vover Liv at tage turen til dødsriget for at overtale gudinden dernede, Hel, til at slippe Balder og lade ham vende tilbage til de levende.

Men den svigefulde Loke spolerer Livs plan og vækker gudernes vrede. Optændt af hævntørst og raseri, rejser de en mægtig hær til det endelige opgør med Loke, jætterne og mørkets skabninger.

Det hele ender i “Ragnarok” – i blod, død og kaos, hvor forbindelsen mellem guder og mennesker spændes til det yderste. Og måske lidt til.

Praktisk info:

Billetter kan købes af medlemmer, ledsagere, Seniorer og børn.

Anbefales fra 8 år.

Ingen begrænsning på billetkøb.

Afgang med bus fra Hertug Hans Plads, Haderslev kl. 16.00 og forventet hjemkørsel fra “Moesgaard” kl. ca. 23.30. Vi forventer at være hjemme i Haderslev kl. ca. 01.15.

Der kan købes øl og vand i bussen.

Forestillingen starter kl. 20.30 og varer 2 ½ time inkl. pause.

Personaleforeningen har sikret sig billetter til virkeligt fine pladser, hvor man sidder med det flotteste udsyn over landskabet ved “Moesgaard” og Aarhus Bugt.

Prisen på kr. 600, – pr. billet dækker bus, billet til Ragnarok og Tapas-anretning inden forestillingen.

Tapas-anretningen afhentes ved betalingsteltet på forestillingspladsen, når vi ankommer og kan nydes under åben himmel eller i nogle af de overdækkede områder i de smukke omgivelser.

Husk! Tæppe til at sidde på, og ellers findes der borde og bænke rundt omkring på “Moesgaards” store område.

Ønsker man vegetar-Tapas – send da en mail til Jette Holm Rønne – jehr@haderslev.dk, samtidig med, at billetterne bestilles.

Der kan bestilles billet til drikkevarer i pausen fra baren på Det Kgl. Teaters hjemmeside:

Kalender | DET KGL. TEATER (kglteater.dk)

Vil man besøge udstillingerne på “Moesgaard” inden forestillingen, får man 50 % rabat på indgangsbilletten, når man har billet til “Ragnarok”.

Husk! En varm trøje, et tæppe el. lign., da det bliver køligt på tilskuerpladserne, når mørket falder på.

Frist for billetbestilling: D. 1.3.2024.

NB! Billetten fra Place2Book gælder ikke som indgangsbillet til “Ragnarok”.

De rigtige billetter udsendes på mail efter bestillingsfristen og skal medbringes til forestillingen.

Ønsker man at sidde flere sammen, send da en mail til Jette Holm Rønne.

Læs mere om forestillingen, maden og alt det praktiske her:

Ragnarok (Moesgaard) | DET KGL. TEATER (kglteater.dk)

Foto: Klaus Vedfelt

jun 01 2024