Hanne-Vibeke Holst – “Kriger uden maske” – UDSOLGT

Hanne-Vibeke Holst er en af Danmarks bedst kendte og mest populære forfattere.
Hendes nyeste roman “Kriger uden maske” er en roman om den danske modernist og billedkunstner Sonja Ferlov Mancoba.

I december 2022 blev netop en af Ferlovs skulpturer flyttet fra det tidligere Rådhus i Haderslev til pladsen foran Haderslev kunstforenings lokaler på Haderslev Havn.

Kulturhuset Bispen har inviteret forfatteren til en snak om ”kriger uden maske” – en dramatisk skæbnefortælling om en ung kvindes kamp for at finde sin stemme som avantgardekunstner og for at finde kærligheden i de voldsomme år mellem to verdenskrige.

Hanne-Vibeke Holst er blandt andet kendt for trilogien om det politiske liv på Christiansborg – “Kronprinsessen”, “Kongemordet” og “Dronningeofret” og for sin storslåede romanbiografi “Knud den store” om faderen Knud Holst og ikke mindst for romanen “Pesten”, der på uhyggelig vis næsten var et forvarsel om den verdensomspændende Covid19-pandemi.

Foredraget er et samarbejde mellem Kulturhuset Bispen og Haderslev Kunstforening, og Personaleforeningen har reserveret et begrænset antal billetter.

Kontaktperson: Jette Holm Rønne, jehr@haderslev.dk, tlf. 21199720

okt 24 2023