Lise Nørgaards Matador – Fup eller Fakta. Foredrag med Jacob Wendt (udsolgt)

Jacob Wendt har været gode venner med Lise Nørgaard i otte år – lige siden han skrev den store officielle biografi om hende med titlen ”Lise Nørgaard – de første 100 år”. Han har desuden også skrevet bøgerne ”Matador” og ”Huset på Christianshavn”.
Med udgangspunkt i den store coffee-table bog ”Matador” fortæller han historien om det, man vist godt kan kalde for ”verdens bedste tv-serie”.

Wendt fortæller om seriens skabelse og alle de hemmelige anekdoter fra maskinrummet, hvor Lise Nørgaard, Erik Balling og de store stjerner som Ghita Nørby, Malene Schwartz, Helle Virkner, Jørgen Buckhøj og Holger Juul Hansen regerede.

Lise Nørgaard, som Wendt beskriver som en varm, vidende og meget morsom ven, er en stor del af fortællingen.

Det bliver med andre ord en aften med filmklip, humør, perspektiv og pep, som Lise Nørgaard selv ville elske. Foredraget er faktisk velsignet af Lise selv – om det at Wendt holdt foredrag om hendes værk, sagde hun til ham: ”Held og lykke med det. Du vil sikkert gøre det bedre end jeg!”.

Foredraget er et samarbejde mellem Kulturhuset Bispen, Grænseforeningen & Sprogforeningen, og Personaleforeningen har reserveret et begrænset antal billetter.

Der serveres kaffe/te og kage.

Kontaktperson: Jette Holm Rønne, jehr@haderslev.dk, tlf. 21199720

sep 14 2023